Problemstilling omkring min undervisning i konfliktløsning på Den Pædagogiske Assistentuddannelse • Eleverne på den ordinære uddannelse til Pædagogisk Assistent kan have svært ved at danne sammenhæng i undervisningen om kommunikation og konfliktløsning i den pædagogiske praksis, da flere elever endnu ikke har erfaringen med konfliktløsning i praksis. Denne synopsis vil derfor dreje sig om, hvordan jeg kan anvende digitale teknologier i løsningen på ovenstående problematik. Læringsteori: Mit læringsteoretiske afsæt er Læring i praksisfællesskaber (Wenger, " En social teori om læring", P. Jarvis, i Knud et. al, 2000, Roskilde Universitets forlag). Den sociale teori om læring handler om hvordan mening, praksis, fællesskab og identitet skaber forudsætninger for læring hos individerne i praksisfællesskabet( s.153,Knud et. al, 2000). Undervisningsforløbet tager udgangspunkt i, hvordan eleverne sammen skaber mening og identitet gennem deltagelse i forløbet om konflikthåndtering....
Kommentarer
Send en kommentar