Læringsteoretisk problemstilling. HVEM: Eleverne på den Pædagogiske Assistentuddannelse SOSU C i Brøndby har om emnet konfliktløsning i første skoleperiode i Temaet "Kommunikation og samarbejde" på D niveau. HVAD: Min udfordring som underviser handler om, hvordan eleverne kan blive bedre rustet til at konfliktløse i realistiske problemstillinger, inden de kommer i deres første praktik. Når jeg besøger eleverne i praktikken, er der ofte opstået misforståelser og konfliktsituationer. Link til Klassens padlet 1710-1 Undervisningsplan om Konfliktløsning hold 1710-1 Mål 3. Du kan anvende viden om betydningen af at kommunikere anerkendende i den professionelle relation og dialog med familie og pårørende. Mål 9. Eleven kan reflektere over og anvende viden om konflikter, konflikthåndteringsstrategier og voldsforebyggelse. Mål 10. Du kan anvende retningslinjer og redskaber til konflikthåndtering i forhold til den p...
Jeg har prøvet at analysere mit e-læringens materiale: Den e-didaktiske model er en model, som illustrerer hvordan man kan tage udgangspunkt i processerne omkring elæring og undervisningens form. Jeg har valgt at dykke ned i E- læringens form, - den socialkonstruktivistiske, da elementerne i denne ligger op til læring ud fra Wengers teori om " læring i praksisfællesskaber" at læring sker i et socialt samspil med omverden. Den e-didaktiske model : 1.Formål og læringsmål: Eleverne på den pædagogiske assistentuddannelse har om emnet kommunikation og konfliktløsning. Min udfordring som underviser handler om, hvordan jeg kan arbejde med at eleverne bliver rustet til at vide noget om, hvordan de konfliktnedtrapper kommunikationen med borgere uden at have erfaringen med borgeren. Derfor vil jeg anvende digitale teknologier i løsningen på ovenstående problematik, fordi elementerne i den digitale teknologi...
Problemstilling omkring min undervisning i konfliktløsning på Den Pædagogiske Assistentuddannelse • Eleverne på den ordinære uddannelse til Pædagogisk Assistent kan have svært ved at danne sammenhæng i undervisningen om kommunikation og konfliktløsning i den pædagogiske praksis, da flere elever endnu ikke har erfaringen med konfliktløsning i praksis. Denne synopsis vil derfor dreje sig om, hvordan jeg kan anvende digitale teknologier i løsningen på ovenstående problematik. Læringsteori: Mit læringsteoretiske afsæt er Læring i praksisfællesskaber (Wenger, " En social teori om læring", P. Jarvis, i Knud et. al, 2000, Roskilde Universitets forlag). Den sociale teori om læring handler om hvordan mening, praksis, fællesskab og identitet skaber forudsætninger for læring hos individerne i praksisfællesskabet( s.153,Knud et. al, 2000). Undervisningsforløbet tager udgangspunkt i, hvordan eleverne sammen skaber mening og identitet gennem deltagelse i forløbet om konflikthåndtering....
Kommentarer
Send en kommentar