Læringsteoretisk problemstilling. HVEM: Eleverne på den Pædagogiske Assistentuddannelse SOSU C i Brøndby har om emnet konfliktløsning i første skoleperiode i Temaet "Kommunikation og samarbejde" på D niveau. HVAD: Min udfordring som underviser handler om, hvordan eleverne kan blive bedre rustet til at konfliktløse i realistiske problemstillinger, inden de kommer i deres første praktik. Når jeg besøger eleverne i praktikken, er der ofte opstået misforståelser og konfliktsituationer. Link til Klassens padlet 1710-1 Undervisningsplan om Konfliktløsning hold 1710-1 Mål 3. Du kan anvende viden om betydningen af at kommunikere anerkendende i den professionelle relation og dialog med familie og pårørende. Mål 9. Eleven kan reflektere over og anvende viden om konflikter, konflikthåndteringsstrategier og voldsforebyggelse. Mål 10. Du kan anvende retningslinjer og redskaber til konflikthåndtering i forhold til den pædagogisk
Konceptpædagogik inden for EUD reformen 2000 - En kritisk diskussion af brugen af konceptpædagogik. Et eksempel er LP modellem. Hvorfor er det svært UV- differentiere - Eleverne forskellige forudsætninger. To former for differentiering - Organisatorisk ex: talentspor, opdeling ud fra det faglige niveau - Alm. differentiering Viden om elevforudsætninger Screening i form af optagelsessamtaler Observation i UV Drøftelser i teams Elevplan mm. Elevforudsætninger er forskellige: Alder Intelligens Læringsstil Drivkraft, motivation Fysisk/psykisk forudsætninger Ungdomskultur og kulturelle omstændigheder Elevernes digitale forudsætninger - basale færdigheder frotrolighed med software motivation for at arbejde med teknologi i læreprocesser
Udfordringer ved brugen af digitale medier i undervisningen på Pædagogisk assistent uddannelse: Interview af kollega på Pædagogisk Assistentuddannelse: Eleverne kommer med meget forskellige kompetencer inden for det digitale. De unge har typisk et godt kendskab til brugen af sociale medier- Hvordan man laver, film, lydoptagelse mm. Dog har de unge de har mindre kendskab til hvordan man bruger det digitale, som et værktøj til at skrive. Meget få af dem kender til hvordan man laver fed skrift, kursiv eller margen og det hele taget hvordan man bruger et wordprogram. - Flere af eleverne har kompetencer indenfor publicher. Hvis jeg bad de unge om at lave en blog, så vil det kunne finde ud af det hurtigt. - De ældre kommer ofte med meget angst, i forhold til at skulle lære at anvende it som læringsredskab. Nogen af dem er med på beatet, de kan bruge deres
Kommentarer
Send en kommentar