2. Undervisningsgang - læringsteori

2. Undervisningsgang.

Fra industrisamfund til videnssamfund - nye kompetencer.
Fokus på den samfund som eleverne er/bliver en del af.
Hvorfor skal eleverne lære informationsteknologi - deres digitale dannelse øges.
Strategi for den digitale erhvervsuddannelse:

http://www.emu.dk/sites/default/files/Strategi%20for%20den%20digitale%20erhvervsuddannelse%20marts%202015.pdf

De danske elever på erhvervsskolerne er ikke interesseret nok i brugen af IT. Derfor er man startet at sætte fokus på digital dannelse i folkeskolen, så interessen og viden øges for de kommende elever.

Fokus på hvordan bliver IT brugt i de forskellige erhversudannelser.. deltagere kommer med konkrte input.

Læring gennemgås via slide fra Marianne:

Illeris

Kolb


Wenger - ret relevant i erhvervsuddannelser . Ser mening med målet- identitetsudvikling. Fagprofessionalitet.

Artefakter: blog, QR koder, digital børnebog til dialogisk læsning.

Vi drøfter forskellige læringsstile

Vi får demonstration af Thinklink - sider med billeder, hvor man kan sætte ikoner ind hvor det er muligt at klikke på, hvor man enten sætter link eller videooptagelse ind på.




Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Eksamen - Undervisningsforløb om konflikthåndtering på PAU

3. Undervisingsgang - Undervisningsdifferientiering

Udfordringer med at skabe betingelser for digital dannelse i undervisningen